fredag 30 april 2010

Varför en bok om marknadskommunikation?

Vår bransch är i kraftig förändring. Anledningen till att jag och Anna Katarina Berglund skrev boken Hållbar marknadskommunikation var att vi saknade en aktuell och heltäckande handbok om hur vi planerar vår marknads-kommunikation.

Vi tyckte också att den kommunikationsmodell som länge har använts inom branschen, inte fungerade – så därför tog vi tog fram en ny.Dessutom är det fler aspekter, ett helhetstänkande och allt fler kommunikationskanaler att ta hänsyn till vid planeringen idag jämfört med tidigare, vilket vi också har belyst i boken.

Hållbar marknadskommunikation ger dig en helhetssyn av medie-marknaden och en god vägledning i hur köp- och säljprocessen går till och vad du bör tänka på när du planerar din marknadskommunikation. Du får ta del av 46 års samlade kunskaper och erfarenheter inom området samt otaliga år av kunskap och erfarenheter från andra marknadskommunikatörer. Du får också tillgång till fördjupnings material på webben som bland annat rör de mätmetoder och analysverktyg som används av medie-företagen och som ligger till grund för deras prissättning.

Läs mer om "Hållbar marknadskommunikation" på Bosons byrås webbplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar